Feladatunk a tanuláshoz és a munkához szükséges képességek, készségek, ismeretek, attitűdök együttes fejlesztése, az egyéni és csoportos teljesítmény ösztönzése, a közjóra való törekvés megalapozása, a közösségi összetartozás és az erkölcsi tartás megerősítése.
Célunk továbbá, hogy a családdal együttműködve cselekvő elkötelezettségre neveljünk az igazság és az igazságosság, a jó és a szép iránt, fejlesszük a harmonikus személyiség kibontakoztatásához szükséges szellemi, érzelmi, erkölcsi, társas és testi képességeket.
Ezáltal hozzájárulunk ahhoz, hogy a tanuló:
- a hazája felelős polgárává váljék;
- reális önismeretre és szilárd erkölcsi ítélőképességre tegyen szert;
- megtalálja helyét a családban, a szűkebb és tágabb közösségekben, valamint a munka világában;
- törekedjék tartalmas és tartós kapcsolatok kialakítására;
- legyen képes felelős döntések meghozatalára a maga és a gondjaira bízottak sorsát illetően;
- váljék képessé az önálló tájékozódásra, véleményformálásra és cselekvésre;
- ismerje meg és értse meg a természeti, társadalmi, kulturális jelenségeket, folyamatokat;
- tartsa értéknek és feladatnak a kultúra és az élővilág változatosságának megőrzését.
Meggyőződésünk, hogy pedagógusként a szülő által betöltött nevelő szerepet kell képviselnünk az iskola falain belül. Hisszük, hogy a szülőknek felelőssége Isten terve szerint nevelni gyermekeiket. Úgy gondoljuk, hogy a pedagógusok a szülők képviselői, akik segítenek gyermekeik oktatásában, de első a szülői felelősség, az iskola csak a család után jöhet.
Hisszük, hogy az apák a vezetői a családnak. Amikor csak lehetséges, azt szeretnék, ha minden apának vezető szerepe lenne gyermeke oktatásában. Természetesen az anyák szerepe ennél semmivel sem kisebb, az ő vezető szerepük a nevelésben teljesedik ki, hiszen ők a legalkalmasabbak arra, hogy a világ szigorú rációját a lélekhez szelídítsék. De természetesen ezek közös szülői feladatok is, ezért is van szükség anyára és apára is.
Hisszük, hogy a bibliai nevelés, az engedelmes gyermek bátorítása és az engedetlen gyermek megintése szükséges része oktatásunknak. Semmilyen körülmények között nem engedjük, hogy egy gyermek rossz magatartása folyamatosan akadályozza a többi gyermek oktatását.